Tuesday, September 20, 2011

Följetång

Det var ett brutet svansben. Så nu går vovven på starka mediciner och ligger på soffan och ser ut som om han är högt över molnen. Vila och tålamod så ska det bli bra, tydligen.

Själv tackar jag Nate för ett jävla papphammarjobb med min cykel, slangen ploppade ut när jag cyklade iväg imorse. Och där finns inget tålamod kvar, dessutom är växlarna vajsiga och ena handbromsen trasig, så nu har jag lämnat in den på verkstad. Det får det vara värt.

Nu skulle jag nog med fördel ta och krafsa ihop sista uppgiften i lingvistikläxan till imorgon. Tänker även att jag nog bara ska läsa två kurser till våren. Speciellt som det ser ut att kunna bli en hel del konferenser och resande med jobbet. Som det är nu känns det som om jag sköter både jobbet och skolan med en armbåge och en höft. Inte helt ultimat.

No comments:

Post a Comment