Tuesday, February 21, 2012

Dagens

Slaskigt skitväder som såg vitt och fint ut genom fönstret men var grått och geggigt när man stod på trottoaren. Jag lovar att mina byxben var en decimeter längre när jag kom fram till universitetet än när jag gick hemifrån. Men Targhee får tydligen snö i mängder varendaste dag så åkningen i helgen borde bli grym. Om man nu är grym alltså. Det borde bli väldigt mjukt att landa i alla fall.

Nate bad precis om ursäkt för att han varit en idiot på sistone. Det uppskattas även om jag knappt tror på temporär bättring och sannerligen inte på långvarig effekt.

Och annars så har ytterligare en del av barndomen skalats bort idag i och med att Tore Burlin dött. Han var ju gammal och tydligen sjuk och jag ska inte påstå att jag ägnat honom många tankar på senaste åren. Det är farfars bror vi talar om. Det var Tore och Davida som födde upp katter i Bygdeträsk och det var därifrån vi fick världens bästa katt Cello. Men det var då och längesen och nu finns ingenting kvar som det var.

No comments:

Post a Comment