Sunday, February 19, 2012

Ett alldelens onödigt velande

Var så himla kluven igår. Baka semlor med svenskorna eller åka skidor med D och typ alla vi känner i stan (vilket kanske låter mycket, men det är det inte).
Å ena sidan ville jag ju gärna träffa och umgås med Anna och Michaela, vi har inte setts sen november. Och semlor har jag nog inte bakat sen hemkunskapen i 8:an och även om det inte var lika länge sen jag åt en så var det banne mig inte igår det heller.
Men å andra sidan så var det rätt pissigt i backen igår och väderleksrapporten lovade sol idag och jag stod nästan inte ut med tanken på att D skulle komma hem alldelens salig och än en gång skryta med vilken kanondag jag missat.
Så jag valade och kvalade och bestämde mig till slut för att baka ändå.
Det kändes rättast och riktigast.
Men så vaknade jag imorse till ett sms att Michaelas barn var sjuka och det blivit pannkaka av bakplanerna.
En timme senare stod vi i liftkön.

No comments:

Post a Comment