Monday, February 6, 2012

Måndag med mången krasslig jänkare

Vad den här måndagen däremot faktiskt är på riktigt, är dagen efter Super Bowl (the Giants vann, hej vem bryr sig?) och den dag på året då flest amerikaner sjukanmäler sig.
Förra året kom jag till jobbet på den här dagen och min chef var…. precis det, sjukanmäld. Jag minns det eftersom jag blev så förvånad, hon är liksom motsatsen till en sån som festar till det på grund av amerikansk fotboll, men statistiken sa ju sitt så jag antog att hon låg hemma med en sjufaldig baksmälla och firade att the Packers segrat.

Och imorse när jag knatade till campus så tänkte jag att ”hoppas, hoppas hon levde rövare igår och är hemma idag….” för två skidhelger i rad har tagit ut sin rätt på skolarbetet och jag har en hel del att ta igen. En heldag studier på kontoret hade inte suttit fel om man säger så. Men hon var inte sjukskriven. Verkade inte ens det minsta lilla bakis.
Så jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det…. inte var hon väl sjuk på riktigt ifjol?

No comments:

Post a Comment