Saturday, July 11, 2009

goda grannar


Idag har jag fyndat ett par jeans, ett par shorts och tre tröjor för sammanlagt $4 på en loppis. Yard sales, eller Garage sales, som de också kallas är sjukt stort här på helgerna och man kan nästan inte ta en tio minuters promenad utan att gå förbi minst ett par stycken.

Igår kväll sågade Darryl ner sitt ena körsbärsträd och grannar kom från alla möjliga håll med bunkar och hinkar satt på gräsmattan och plockade bären från de avsågade grenarna. Ett rätt bekvämt sätt att plocka bär, onekligen, och en trevlig kväll blev det eftersom många stannade kvar efter plockningen och drack vin och umgicks på verandan. Men fan vad less jag är på körsbär nu. Vi har körsbärsbröd, muffins, cup cakes, sylt, marmelad, saft, torkade körsbär, syltade körsbär, körsbärspaj och säkert en massa annat också som jag inte ens vet om.

På bröllopsfronten är det ständigt något nytt, men som tur är för tillfället ingenting som orsakar mer huvudvärk än vanligt. Det som är störande är att jag ständigt blir frågad om min åsikt, men att det aldrig är någon som tar hänsyn till den. Och Dylan har plötsligt kommit i kontakt med sin pyssligt, feminina sida och vägrade ha bordsservetter som var ”fult lila” så nu måste vi ut och köpa rosa servetter. Ja jösses.

Och på frågan vad vi gör till hösten är svaret fortfarande jag vet inte, men vi börjar i alla fall nosa på ett beslut nu. Får återkomma om vad det blir.

No comments:

Post a Comment