Tuesday, July 21, 2009

Nu måste jag bara skicka en inbjudan till Lille Skutt också

Jag nyser tjugo år gammalt damm för vi har ägnat dagen åt att slita ut heltäckningsmattan i hela huset. Ny heltäckningsmatta kommer imorgon, så huset kommer blir såååå fint inför bröllopet.
Igår beställde jag de två mindre tårtorna, eller de två större beroende på hur man ser det… Vi ska ju ha en fin, dyr(!!), specialdesignad tårta som jag och D ska skära tillsammans och äta toppen på ett år senare och hej baberiba och traditionerna svallar. Men eftersom det skulle kosta skjortan att bjuda alla bröllopsgästerna på att äta den (Dylan fick välja smak, choklad och huckelberries) så räcker den bara till dryga 50 pers och resten får äta lite mindre tjusiga ”sheet cakes” alltså vanliga, platta, stora ”långpanne” tårtor. Och dessa beställde jag alltså igår. En med jordgubbsmousse till fyllning och buttercream frosting dekorerad med ljusrosa rosenknoppar. Och en morotskaka (för vem älskar inte morotskaka?) dagen till ära dekorerad med 48 knallrosa morötter i marsipan. Det var fan som flög i mig, jag hade inte direkt planerat det där med rosa morötter….men så blev jag så less på D’s mamma som stod bakom mig i butiken och kommenterade varenda fällt jag fyllde i på beställningen och ifrågasatte alltihop och då bestämde jag mig för en Nina Kanin-tårta. Förmodligen inte det mest mogna beslutet i mitt liv, men dock ett egenhändigt beslut. Det har inte blivit så många sådana här på slutet så det känns bra ändå. Känns bra med rosa morötter.

Och bröllopet sväller som en präktig sufflé för var dag som går. Igår skickade jag ut sex nya inbjudningar i posten och fem via mail. Tur att det bara är tre veckor kvar.

1 comment:

  1. Haha, du är ju underbar :) Förstår att du börjar vara rejält less vid det här laget. Tur att brorsan åker över och kan filma spektaklet :)

    ReplyDelete