Tuesday, July 14, 2009

lata dagar

Dagarna går och jag gör inte så mycket åt det, eller med dem… hur man nu vill se på saken. Finns ju inte så mycket jag kan göra heller, utan arbetstillstånd, utan bil och när vi bara ska vara kvar här typ en månad till.
Jag finns tillgänglig för planeringen av bröllopet även om jag mest är som en marsipanros i sammanhanget. Får inte saknas men har ingen direkt funktion heller.
Austin, Dylans lillebror har kommit hem för sommaren och vi tittar på teve och hänger när Dylan bakar pizza med sina sextonåriga vänner. Austin jobbar också, men på andra tider.

Igår kväll åt vi middag med Chad, killen som ska viga oss. Han är jättepeppad och vart bara glad när jag försiktigt frågade om han kunde tänka sig ta en liten del av ceremonin på svenska. ”Not only am I gonna do it in Swedish, I’m gonna nail it!” var hans exakta ord. Så det blir nog bra.

Jag har också samlat en del roliga citat, både om svenskar och amerikaner, som jag tänkte ha i programmet så att folk har nåt kul att kika i medan de sitter och väntar på att jippot så börja. Men jag måste nog tyvärr skippa en del av de bästa, eftersom amerikaner inte har så mycket självdistans och jag ju helst inte vill förolämpa majoriteten av gästerna innan de ens hinnit få en öl. Men jag ska bjuda på några godbitar…

Americans will put up with anything provided it doesn't block traffic.

A citizen of America will cross the ocean to fight for democracy, but won't cross the street to vote in a national election.

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.
Winston Churchill

To those of you who received honors, awards and distinctions, I say well done. And to the C students, I say you, too, can be president of the United States.
George W. Bush

Americans who travel abroad for the first time are often shocked to discover that, despite all the progress that has been made in the last 30 years, many foreign people still speak in foreign languages.
Dave Barry

America makes prodigious mistakes, America has colossal faults, but one thing cannot be denied: America is always on the move. She may be going to Hell, of course, but at least she isn't standing still.
E. E. Cummings

What the United States does best is to understand itself. What it does worst is understand others.Carlos FuentesAmerica has the longest prison sentences in the West, yet the only condition long sentences demonstrably cure is heterosexuality.
Bruce Jackson

No comments:

Post a Comment