Sunday, July 26, 2009

nichts besonderes

Seg dag i soffan. Vi var på ännu ett bröllop igår, Dylans kompis från high school som gifte sig. Jag grät inte alls under vigseln, dock… den var faktiskt nästan störande. Prästen läste så många avsnitt ur bibeln att det kändes som söndagsskola och sen pratade han om underkastelse och lydnad. Inget sånt på mitt bröllop, här ska varken underkastas eller lydas. Men den efterföljande festen var jättetrevlig. Dans, mat, tal och glada människor. Det ska nog mycket till för att misslyckas med ett bröllop egentligen, förutsättningarna för en lyckad tillställning är ju liksom ganska många.

Annars händer som vanligt inte så mycket. Dylan har fortfarande inte köpt sin ring, vilket jag tycker att det börjar bli hög tid att göra. Vi har heller inte bokat hotellrum till bröllopsnatten eller fixat MC, men däremot håller jag på att håva in en gratis fotograf…. Ska träffa honom i veckan och hålla tummarna för att han faktiskt är ledig den 8:e. Och familjen bråkar och stressar och jag undrar hur folk pallar två familjer som ska samsas?

No comments:

Post a Comment