Wednesday, July 1, 2009

blommor och vin

Sommar och sol, jag har faktiskt köpt solkräm nu och använder den också, ibland i alla fall. Idag har jag och Dana varit och tittat på brudbuketter och jag ska strax knata iväg till en annan florist för att jämföra priser. Tänkte ta med mig Volley, familjens hund, som älskar promenader. Hon och jag promenerar nog mer en vanlig vecka än många amerikaner gör på ett år, misstänker jag. Vardagsmotion är inte direkt… tja, vardag här.

Annars är väl det mest spännande som hänt sedan sist att jag varit till läkaren och fått utplockad en plastbit som satt i magen på mig, precis ovanför mitt ärr, och skavde som satan. Det kändes ungefär som när en nagel fastnar i tröjan (ruskigt obehagligt) fast på insidan av skinnet. Så nu har nya stygn som ska plockas bort nästa vecka och kommer få ett litet bonusärr ovanför mitt redan befintliga ärr. Har inte riktigt kollat in vad som är hetast Beach 2009 men tvivlar på att ärr är topp 10.

Seattle Sounders, fotbollslaget där Fredrik Ljungberg spelar, möter Barcelona på hemmaplan den 5:e augusti och Dylan håller på att planera en svensexa i anslutning till matchen. Han är som en liten pojke som precis fått veta att jultomten plus alla hans små nissar ska komma och bo i hans vardagsrum. Jag är lite avis, hade ju inte haft något emot att se den matchen själv direkt, men samtidigt tror jag att jag kommer ha det bra här med mina tjejer.

Vi har också köpt en massa olika sorters vin som måste prövas för att se vilka sorter vi gillar och vill ha på bröllopet. Hårt jobb, men det måste göras…

No comments:

Post a Comment