Wednesday, July 8, 2009

Vi har ju så välsignat mycket körsbär...

Jag är nu officiellt less på mitt eget bröllop. Skulle jag göra det igen skulle det vara jag och Dylan och max en präst. Typ. Visst, det kommer säkert att bli jättebra till slut, det tror jag ju, på riktigt. Men allt runt omkring som vi bråkar med nu, fy fan… vilket meck.
Tårtan är beställd, likaså buketterna, ölen och vinet. Det är typ det viktigaste, förutom ljudsystemet och vi ska träffa gubben som ska fixa det imorgon, så egentligen, om man tittar på det som faktiskt är viktigt, så faller saker och ting på plats. Problemet är att mina blivande svärföräldrar har en förmåga att förstora alla problem som möjligen kan förstoras och skapa problem där ingen trodde att problem kunde skapas. Det är lika imponerande som irriterande.

Låt mig bjuda på ett exempel:

Min blivande svärmor: vad tror du om körsbärspaj till efterrätt på fredag? (fredag, kvällen innan är rehersal dinner)
Jag: jag trodde vi skulle ha hemmagjord glass…?
Mbs: Jo visst, men vi har ju så mycket körsbär att jag tänkte att några pajer kunde vara ett bra sätt att bli av med lite, och de kan ju förberedas innan och bara tas ur frysen.
Jag: Ja..jo, det klart, och glass och paj passar ju ihop så det blir väl bra.
Mbs: Ja visst, men få se då, hur många pajer tror du jag måste baka?
Jag: det spelar väl inte så stor roll, vi kommer ju ändå ha en massa glass och chokladsås och grejer så det räcker.
Mbs: Ja men det får ju inte bli för lite. Nej, minst sex pajer måste vi nog räkna med! Ojoj, när ska jag hinna baka sex pajer och hur ska de rymmas i frysen?!?
Jag (inför döva öron): Men innebär det extra jobb så strunta i pajerna, vi har ju efterrätt så det räcker med glassen och alla tillbehör….
Mbs (pratar med sig själv): sex, pajer… kanske sju, ja det här måste jag skriva upp och börja planera vad som ska handlas och så göra plats i frysen….ojoj, vilket jobb!

Ja, ni förstår kanske. Ingenting är enkelt nog att inte försvåra.

Idag på gymmet blev jag även presenterad som Olga, konståkerska från Ryssland. Det är ju nästan ännu bättre än Oslo från Finland. Men vad får dom allt ifrån? Inte mig i alla fall, det är då ett som är säkert.

1 comment:

  1. Haha, har du verkligen blivit introducerad som Oslo? Jag dör!

    ReplyDelete