Friday, January 28, 2011

födelsedag i ryggen och sommar i kikarsiktet

Det var ingen dum födelsedag. När jag kom till jobbet hade chefen lagt en chokladkaka med guldband på mitt skrivbord. Lite senare kom Adam förbi med en citron-marängpaj som var helt gudomligt god. Jessica bjöd på lunch. Efter jobbet gick jag och D och fick en timmes helkroppsmassage på universitetets studentklinik. Sen for vi hem snabbsköljde av oss oljan och bytte om innan vi gick till Pasta Vino och åt middag. Gött. Sen mötte vi upp med vänner och diverse annat löst folk på Centerstreet Club House och jag fick en massa gratulationer, lite presenter och en väldigt trevlig kväll.

Jepp jepp. Så nu är man 29 och det är väl bara att börja planera för krisen.

Fast mest planerar vi för sommaren nu. D fick precis veta att han fått jobb som skogsmulle från maj till augusti så jag blir gräsänka (visst är det så det heter? Eller är jag helt ute och cyklar med termerna nu…) hela sommaren. Det innebär dels att jag kommer att ha sjukt tråkigt hela juni och dels att vi måste hitta nånstans att ha Daisy när jag åker hem.

No comments:

Post a Comment