Sunday, January 30, 2011

om att inte kunna relatera på nåt plan. alls

Har lite svårt att komma igång med idag. Drar liksom ut på det. Fejsbookar, bloggar, gick en lång promenad med grannen och hunden, tvättar.
Så egentligen är det väl fel att säga att jag har svårt att komma igång med dagen, för den är minsann uppe och sprattlar, det är jobbet jag har svårt att komma igång med. Måste gå igenom en fet pärm och diverse anteckningar innan imorgon. Blä.

Man har så olika problem. Det inser man när man lyssnar på min grannes bryderier. Han har precis träffat en tjej, men eftersom han är villkorligt frigiven får han inte ha ett förhållande utan att det godkänts av hans terapeut och övervakare, de måste liksom informera henne om hans bakgrund och vara säkra på att hon vet vad hon har att göra med, typ. Men det är inte problemet, för hon vet redan allt, han spillde alla bönor ut påsen för längesen. Nej, problemet han har nu är att han tycker att det är ett för stort steg att introducera henne för övervakaren, han vill inte verka för seriös. Men om övervakaren å andra sidan skulle råka knacka på dörren medan hon är där kan han råka riktigt illa ut.
Jobbigt. Och svårt att relatera till. Men jag har insett att han har ett behov av att prata av sig utan att få speciellt mycket respons så jag lyssnar mest och nickar och hummar lite då och då.

Den här veckan har jag nog inget speciellt att se fram emot när jag tänker efter. Trist. Men det ska väl gå ändå.

No comments:

Post a Comment