Tuesday, January 25, 2011

snön är vit och tungan svart

Det är väl själva fan att det ska vara så svårt att ploga här. Har du en stor fet truck är det nog hyfsat lätt att köra, har du en mindre bil är det svårt och är du dum och utrikisk (alternativt fattig) nog att gå eller cykla är det fan kört.

Det har snöat igen, som ni kanske förstår. Det ligger runt nollgradigt här i Pocatello och jag har varit blöt om fötterna exakt hela dan. Men det är alltid lite kallare i Pebble så det blir nog utförsåkning igen i helgen. Nacken är bättre, fortfarande stel, men jämfört med i söndags är det som att jämföra en isglass och en slinky.

Nu sitter vi och kollar på President Obamas tal till nationen. Han är en jävel på att håla tal, den karln, det kan man inte förneka.

Men vad ful du är i mun, hör jag mammas röst i huvet nu.

Och på tal om mamma så sitter jag som bäst och försöker boka min satans hemresa (har jag väl börjat svära så är det väl bara att köra på..) men Orbitz vägrar ta mitt kort. Piss. Undrar om jag ska måsta be syster yster styra upp det här. Hon är bra på att styra upp och dessutom ska jag gå en fet omväg i snön imorgon bitti för att posta en ljusblå tvångströja storlek pytteliten… så det skulle kanske gå be om en gentjänst.

1 comment:

  1. Vi kan ju alltid göra ett sånt där e-kort som vi gjorde när du var i argentina.

    ReplyDelete