Sunday, January 23, 2011

Framstupa och nu sidoläge

Hade (eller hade kunnat haft) en toppendag i backen igår, solsken, vindstilla och bara nån enstaka minusgrad. Men snön var tung och det var relativt svåråkt. Tyvärr. Dylan fortsatte öva på sina svängar och satte sig på rumpan en hel del, som vanligt, men han börjar faktiskt bli riktigt duktig. Själv kraschade jag rätt rejält, har väl inte kraschat på slalomskidor sen jag var 12 kanske, så det var lite nytt. Föll framstupa i den brantaste delen och tog emot med ansiktet. Strategiskt. Tyvärr lyckades jag även klämma in staven under axeln på nån vänster och det var mindre bra ur landningssynpunkt.

Idag är jag så stel i nacken och hela vägen ner mot vänster axel att D var tvungen att hjälpa mig att ta på mig tröjan imorse. Kan vända huvet åt höger utan problem, att titta rakt fram är lite värre och vänster är inte att tänka på. Ska ta en tripp till affären om en stund och försöka hitta nån såndär alvedonsalva som liksom punktlindrar smärta och värk.

Men jag måsta plugga också, är ännu inte helt van att viga tid på kvällar och helger åt att göra läxor, det var ju ett tag sen. Dylan måste också plugga, det har han tjatat om hela helgen, hur mycket han har att läsa. Men nu ligger han i fåtöljen och sover medan teven brölar amerikansk fotboll. Jag har försökt byta kanal flera gånger, men då vaknar han, minsann. Amerikansk fotboll är mina söndagars förbannelse.

No comments:

Post a Comment