Monday, January 3, 2011

Kontorsråtta med dåligt sifferminne

Första dagen på nya jobbet avklarad. Det började bra, jag spenderade två timmar med att fylla i ca 714 olika formulär och kontrakt och kunde inte komma ihåg varken mitt telefonnummer, postnummer eller social security nummer. Mest för att jag var nervös, blev osäker och var tvungen att kolla fusklappen var tredje minut ungefär. Kändes proffsigt värre.

Sen spenderade jag 5 timmar på mitt nya kontor med att läsa en fet lunta rapporter angående oplanerade graviditeter hos äldre tonåringar. Hann inte läsa klart heller, får fortsätta plöja imorgon.

Nu ikväll har jag, D och Austin varit och storhandlat. Pojkarna ska ut och vandra i snöskor och bo i kåta och leva vildmarksliv och behövde proviant. Och eftersom jag blir utan bil i dagarna 4 så behövde jag proviant också. Sen lagade vi pitabröd med olika fyllningar och kollade på en dokumentär om….. Graviditeter i övre tonåren! Spännande värre.

Nu ska jag gå och lägga mig, kontorstider är inte att leka med.

1 comment:

  1. Gott nytt år! Och kul att höra att du kommit igång med nya jobbet (eller pappersexercisen iaf ;)

    ReplyDelete