Thursday, February 3, 2011

BFF - Billig Frisör Fixad

Man ska välja sina vänner strategiskt. Nu är Jessica nästan färdig frisör och på lördag ska hon klippa och färga mitt hår hemma, gratis. Jag har såklart erbjudit att betala, och ska väl ge henne nåt symboliskt för besväret eftersom hon vägrar ta emot pengar, men hon vill ju öva och jag ska låta henne bestämma färg så länge hon håller sig inom den mörka färgskalan. Så det ska bli spännande.

Att klippa sig är inte något jag vanligtvis planerar. Det slår snarare oftast ner som en blixt från klar himmel och jag får en panikartad känsla av att mitt hår är bautarisigt och måste klippas pronto. Det hände igår. Nog visste jag att mitt hår blivit rätt långt, inte minst eftersom hela familjen påpekade det förra helgen när vi chattade med web kamera, men jag tyckte ändå det var okej. Det tycker jag inte längre och sms:ade alltså ett SOS till Jessica där jag sa nåt i stil med ’gör vad du vill, bara det blir kortare’. Och hon lovade att komma till min räddning. 09:30 lördag morgon.

Det lutar även åt att vi ska försöka dumpa Daisy på henne och Jordan i sommar. Fast det vet hon inte än. Ett steg i taget liksom.

No comments:

Post a Comment