Monday, February 28, 2011

sånt som står i tidningen

Min chef pratar ofta om sånt som stått i dagens lokaltidning. Och jag lyssnar alltid, men har aldrig nåt att tillföra samtalet för jag läser den aldrig. Idaho State Jourmal får VK (ja till och med VF) att framstå som New York Times i jämförelse. Jag ska inte påstå att det inte händer nåt i Pocatello, nej gudars; i Augusti var ju Extreme Home Makeover här och för bara nån vecka sen fångade de USA’s Most Wanted på en bakgård mitt i stan. En tjej i min klass bor granne med huset han gömde sig i och vaknade av att polisbilar stormade huset. Och förresten, det var så sant, nu i fredags körde polisbilar fram och tillbaka på vår gata och jagade en gubbe som rånat en bensinmack i Chubbuck.

Men jag har inget intresse av att prenumerera på blaskan, dels för att jag inte bryr mig nämnvärt om vad som står i den och dels för att jag hatar amerikanska tidningars format. De är bautastora och inte ihophäftade i ”ryggen” så enorma tidningssidor flyger omkring och faller på golvet när man försöker läsa eländet. Då fördrar jag internet, fast eftersom jag som sagt inte direkt bryr mig så läser jag inte ISJ på nätet heller.

Men jag kanske får lov att börja med det nu. För idag tog hon (chefen) med sig tidningen till kontoret och föreslog att jag skulle läsa den. Inte en speciell artikel, utan liksom i allmänhet. Hm, är det en vink jag borde fatta, tro?

No comments:

Post a Comment