Thursday, February 10, 2011

Idag blir det en lista

Det var väldigt länge sen jag gjorde en lista. Evigheter, minst. Så här kommer en.

Saker jag stör mig på

1.Lärare som inte lägger upp övningar, instruktioner, kapitel och annat material på webportalen förrän kvällen innan (eller samma morgon) man förväntas vara påläst på skiten.

2.Folk som går extremt snigelsakta framför en och blockerar hela trottoaren, trappen, korridoren eller vad det nu är man går på. Det får mig att vilja spotta dem i nacken eller trampa dem i hälarna, flytta på er så att folk som vill hinna fram före vårdagsjämningen kan passera!

3.Facebookare som byter status en gång i kvarten samt utnyttjar exakt alla appar som finnes tillgängliga på jorden. Jag kunde inte bry mig mindre om var du är exakt just nu eller hur ostmackan du åt imorse såt ut.

4.Föräldrar som försöker uppfostra sina osnutna ungar genom att skälla ut dem inför folk och använda dessa medmänniskor som hjälpredor genom att säga saker som ”titta nu vad ledsen den stackars flickan blev för att du klev på hennes sko, det gjorde säkert jätte, jätteont! Be om ursäkt nu! Be om ursäkt, säger jag!!” och så tvingas man stå kvar tills ungrackarn har klämt fram ett tjurigt ”sorry…”

5.Och slutligen, det här blev som en baklängeslista, 5 är värst. Självbetjäningsstationerna i mataffärerna. De är helt värdelösa. Helt. Värdelösa. Har inte varit med om att det funkat smidigt en enda gång, men Albertsons envisas med att bara ha en kassa öppen oavsett hur långa köerna är så folk (jag med) som lovat sig själv att aldrig mer använda de där förbannade apparaterna hamnar alltid ändå där till slut. Man tänker liksom att ”okej att den strejkade och hängde sig sist jag var här, men då köpte jag ju både tonfisk och mjölk och ost och kaffe…det kan man ju förstå kan verka förvirrande. Nu har jag ju bara tvål och äpplen, så det borde ju gå bra.” Men icket. Det går aldrig bra. Jag hatar de där manickerna.

Sådärja. Jag sa inte att det var världsproblem. Bara sånt jag stör mig på, sådär i allmänhet liksom.

No comments:

Post a Comment