Sunday, February 20, 2011

Tillbaka efter en liten skidutflykt till Grand Targhee. Liftkorten var snuskdyra och vi hade lite otur med vädret, kallt och snålblåst, men annars var det en lyckad resa. Anläggningen är fin, mindre än Hemavan men betydligt vräkigare. Gott om folk med pengar, med andra ord. Men jag gillade verkligen backarna och utsikten, kan absolut tänka mig fler turer dit.
Fast jag saknar min bräda. Skidåkning är okej, jag är glad att jag köpte skidorna och fick en chans att damma av min sannerligen rostiga slalom-moves. Men i sommar ska jag ta med min bräda tillbaka så jag kan köra både och och nästa vinter.

Vi är lediga imorgon för det är President’s Day. Inte helt klar över vad det innebär (annat än ledigt då, vilket ju såklart är det viktigaste) så det är skönt. Gillar skarpt 3-dagarshelger, speciellt när det är måndagen som är ledig, den följande veckan blir så mycket lindrigare då. Tyvärr har jag prov på tisdag så min lediga dag är vikt åt funktionell grammatik, men jag får ju sovmorgon i alla fall.

No comments:

Post a Comment