Tuesday, February 1, 2011

mat för 75 pers, fast i ett annat sammanhang

Vi har så olika sätt att handla matvaror, min käre och jag. Jag gillar att handla lite och ofta. Så vet man vad man vill ha, vad man redan har och hur länge det behöver stå sig. Inte så att jag har nåt emot att storhandla lite då och då och bunkra upp med toapapper, diskmedel, flingor, tonfisk och sånt som man vet att man kommer använda så småningom och dessutom aldrig blir dåligt. Men med måtta.

D hatar att vara i affärer. Så därför försöker han köpa så mycket som möjligt varje gång han befinner sig i en. Han vet inte vad måtta är. När vi handlar stoppar han saker i vagnen och jag tar upp dem igen. Ibland märker han det inte ens. Då känner jag ett litet segerpirr i magen. Men sen kommer vi ändå hem med ett berg av varor som jag hatar att packa upp och hatar att se ruttna. Okej de ruttnar inte alltid, men ibland.

I helgen måste vi i alla fall göra en megaladdning guacamole till söndagens Super Bowl match. Annars kommer vi garanterat ha typ 8 ruttna avokados.

No comments:

Post a Comment