Thursday, August 18, 2011

Flyttbestyr

Har slitit upp heltäckningsmatta, sandat golv, torkat fönster och rivet ner spindelväv. D har målat sovrummet i en färg som heter Toasted Cashew och är lite väl gul om jag får säga vad jag tycker. Och det får jag, nu. Tyvärr fick jag inte säga det innan färgen åkte på.

Imorgon ska Nate och D hyra en Uhaul (liten lastbil) och frakta över de stora grejerna. Det innebär att även om vi inte direkt flyttar imorgon så är ju risken ganska stor att vi kommer sova i nya huset från och med imorgon… man sover ju gärna där sängen är, liksom. Vilket betyder att jag borde ta och packa ihop majoriteten av mina pinaler snarast så att jag slipper vakna och upptäcka att alla rena kläder befinner sig på andra sidan stan.

Det är mycket jobb, mer än jag räknat med. Men i slutändan ska det nog bli bra det här. Förhoppningsvis kommer Shooter och Daisy lära sig leva med varandra också. De är ju allt annat än såta vänner i dagsläget, men med tid och tålamod kanske de kan sluta bete sig som hund och katt.

No comments:

Post a Comment