Saturday, August 27, 2011

Gamla vanor, nya hem

Är lite ovan att ha hund i huset. Så imorse, när jag diskat upp efter gårdagens födelsedagsfirande (Adam fyllde i torsdags, jag glömde det totalt, skämdes och bakade två pajer för att kompensera) och insåg att dörren stått öppen medan jag diskat, trodde jag ju att Shooter sprungit bort. Så jag tog kopplet i näven och gick ut och letade efter honom, nästan en timme höll jag på, gata upp och gata ner… tänkte ”fan också, nu måste jag väcka Nate och berätta att hans hund saknas” när jag till slut gav upp.
Och gick hem.
På bron satt Shooter och såg glad ut att se mig. Jätteglad till och med, när han såg att jag hade kopplet i handen och vägrade sluta hoppa och dansa. Så jag fick ta en promenad till, med hund den här gången.

Nu ska vi försöka ta oss i vår krage, jag och D, och köra bort till Hayes Avenue och städa ur gamla lyan. Det borde inte behöva ta så lång stund. D tror att det ska gå så fort att vi kan fara och bada och spela lite frisbee golf först. Men det tror inte jag. Badet blir belöningen för mödan. Städning först. Basta.

No comments:

Post a Comment