Thursday, August 4, 2011

Vad var det jag sa?

Jag såg en annons om ett hus som såg ut att kunna passa oss (om vi skaffar lite roomies att fylla källaren och hyreskostanden med) i typ juni nån gång. Tänkte att tja, nåt sånt skulle kanske inte vara så dumt, inte dumt alls… men då var det ju juni och länge tills vi skulle flytta och så tänkte jag inte så mycket mer på det.

Men så såg jag för bara nån dag sen att huset fortfarande inte är uthyrt och ägaren ska ha öppet hus nu på lördag och visa upp det. Så jag sa det till D, beskrev huset, läget och sa att jag tänkte gå dit på lördag och kolla. Han sa typ hm, jaja, ehrm.. och lite andra ljud som alla betyder ”jag hör att du pratar med lyssnar inte”

Så igår hittade han ett stort hus jäkligt nära campus med en stor For Rent skylt i fönstret. Fin trädgård med altan och kannibalgryta, kattdörr och stort kök. Men då skulle vi ju behöva en rumskamrat. Och trots att han varit lite anti det tidigare så var det nåt med det här huset som plötsligt fick honom att bli råpeppad på att dela stort hus med en eller två pers. Vi har ringt på det här huset men fortfarande inte hört från hyresvärlden.
Idag var vi och tittade på en tvåa, också väldigt nära campus och med väldigt överkomlig hyra. Problemet med den var att det kändes som att gå runt i en husbåt, den knäppaste planlösningen jag nånsin skådat, lågt i tak och minimalt kök.
D vill absolut ha stort kök, vilket är lite märkligt med tanke på att han lagar mat ungefär lika ofta som jag filar fötterna.

Hursomhelst så kändes den inte rätt och så nämnde jag det här huset i annonsen igen när vi körde hem. Och då satan, lyssnade han plötsligt. Jag fick visa annonsen och han blev taggad till tänderna och ”varför har du inte sagt nåt om det här tidigare?” liksom. Så tja, nu ska vi på visning på lördag och sen är det väl bara att hålla tummarna.

Men först är det fredag och imorgon ska vi fara ut till Lava Hot Springs och bada, gå ut och käka och bo på hotell. Det är D som kokat ihop den lilla utflykten. Så nästa år är det tydligen min tur att hitta på nåt spexigt sätt att fira bröllopsdan.

No comments:

Post a Comment