Wednesday, August 31, 2011

städat och klart

Nu är vi officiellt utflyttade från gamla lägenheten. Och vi fick hela depositionsavgiften tillbaka, sånär som på 25 dollar, vilket jag inte tycket var något att bråka om. Jag skrubbade ju inte armarna blodiga när jag rengjorde ugnen om man säger så…. Däremot gnällde hyresvärden på rostfläckarna i duschen. Men dom var fanimej där när vi flyttade in. Och det sa jag också

-Hörrdu, den här duschen är dubbelt så ren nu som den var när vi flyttade in och tror du mig inte så jag har bilder på datorn jag kan maila dig och bevisa det. Jag har skurat dushkabinen med diskborste och ett rengöringsmedel man kan bli ganska hög av att andas in länge nog och jag höll fasen på länge nog, så försök inte!

Sa jag. Faktiskt. Minus attityd såklart. Men ändå. Och hon gav sig och sa okej. Skrev ut en check, i mitt namn, och sa tack och hej. Sådärja.

No comments:

Post a Comment