Monday, August 15, 2011

$$ och sånt

Lite lätt panik över det finansiella för tillfället. Det kan vara så att jag som utländsk utböling är behörig att få mitt sk Educational Award, men inte behörig att ta ut lånen som (genom att betala tillbaka dem) är det enda sätt använda de där förbannade pengarna. Sjukt störande, och inte ens speciellt förvånande. Ibland är USA medeltiden och Idaho stenåldern. När man tex ska betala sina skolavgifter så accepterar ISU bara checkar och cash. Checkar liksom, checkhäfte känns ju ungefär lika modernt som VHS. Fast man kan även betala via nätet, så länge man inte vill använda VISA, för det går inte. De har uppenbarligen inte sett reklamen som informerar om att The World Takes VISA… fan till och med Kina tar ju på (vissa ställen) VISA.

Nej, jag vet inte riktigt hur det här ska gå. Och skolan börjar nästa vecka och vi ska försöka flytta så mycket som möjligt innan dess och jag vet att jag som person gärna stressar lite mer än nöden kräver och nu är det lite väl många fjärilar som flaxar i magen. Som sagt. Nåja, på nåt vis löser det sig väl förmodligen, frågan är hur.

No comments:

Post a Comment