Monday, August 22, 2011

Pick och Pack

Jag hatar att packa upp. Mer än myggor, mer är intorkad disk, till och med mer än inkompetent administrativ personal, även om jag har några kandidater i den kategorin som är jävligt nära förstaplatsen.

Men packa upp vinner. Och som nyinflyttad är det en del av den varan som skulle behöva göras. Det är dock även en stor del av den varan som blir gjord, i skrivandets stund faktiskt, och de flesta andra stunder på dygnet också. D är som en iller, eller hamster (eller valfri, effektiv gnagare helt enkelt) och hänger upp bilder och lagar staket och packar upp kastruller i ett rasande tempo. Det var lite jobbigt igår för då hade jag som ingen riktigt bra ursäkt att inte hjälpa till. Men idag har jag ju precis kommit hem från jobbet och har lektion om en timme och ska hinna äta middag emellan så nu kan jag ju faktiskt omöjligt förväntas packa upp.

No comments:

Post a Comment