Sunday, October 23, 2011

Fotboll, Ikea & Hundskit

Igår såg vi Real Salt Lake möta Oregon Timbers i Major League Soccer. Det var 20 000 på läktaren, slutsålt och en bra match. Fotboll växer verkligen här och det är ju kul att se. Tyvärr har det ännu inte kommit så långt att folk riktigt förstår sig på reglerna, vilket är både komiskt och lite frustrerande, men man får väl ha tålamod.

Innan matchen for jag och D ut till Ikea. Det var precis som det ska när man är på Ikea, vi gick vilse och hittade inte kassorna, började bråka och åt i kafeterian. Gravlax med hovmästarsås, det var sannerligen inte igår och njutningen var total. Däremot blev jag förbannad när jag insåg att de helt slutat med Kalles Kaviar, Marabou choklad, Blossa glögg och allt sånt därnt jag tänkt bunkra på. Nu är det tydligen Ikeas egna märke som gäller. Vilken total idioti. De höll på att göra om i mathyllorna och packa undan alla andra märken. Jag lyckades hitta singoalla kex och vaniljsocker som såg ut precis som det ska. Sen köpte jag även skorpor och lingonsylt från Kamprads eget skafferi. Men ingen choklad för är det inte Marabou kan jag ju lika gärna äta Hersheys och nån kaviar hade dom inte ens.

Den här helgen flög förbi den också, förstår inte hur tiden bara försvinner så fort det blir fredag. Igår upptäckte vi att Shooter har använt gästrummet som alternativ toalett när han inte blir utsläppt. Nate är ungefär världens sämsta hundägare. Har man inte tid med hund ska man kanske inte ha en. Jag gick en promenad med honom idag, försöker ta ut honom i alla fall en eller ett par gånger i veckan, men det är ju egentligen inte ens i närheten av all motion han behöver. Men det är ju å andra sidan inte min hund heller.

No comments:

Post a Comment