Saturday, October 8, 2011

inte dum på det sättet

Jag är duktig på att stressa upp mig, både i nödan och onödan, men tydligen kan jag bara fokusera på en stressfaktor i taget. Därför är jag orimligt lugn inför provet på onsdag. Hade en pluggdate med Charissa och Margoux idag och kunde utan problem konstatera att det är väldigt mycket jag inte kan, eller rättare sagt inte har memorerat, och knappast kommer hinna göra det heller. Jag förstår ju vad vi håller på med, det är inte det, men det känns så värdelöst att sitta och bara råmemorera en massa terminologi. Som att ha en fysiktenta och inte få ha med formelsamlingen. Men det får gå som det går. Jag har annat att hispa över.

Jag gillar Charissa, vi jobbade tillsammans på Ruby Tuesday förra hösten, honbor i vår gamla lägenhet och vi har exakt samma kurser den här terminen… våra vägar har liksom bara råkats korsa på alla möjliga sätt och det har jag inget emot. Hon är smart och ambitiös, men röker, svär och kan leva fan också. Margoux kommer raka vägen från en bibelskola i Oregon och är både smart och trevlig, men helt absurt flitig. Pluggar som ett djur. Jag har ingen som helst aning varför hon vill helgplugga tillsammans med mig och Charissa, vi är liksom fyra nivåer under och lika många kapitel efter henne. Men vi är ju inte så korkade att vi säger nej.

No comments:

Post a Comment