Monday, October 24, 2011

Inte jag

Idag har jag städat toaletten. Så nu vet ni det. Nån gång i tiden när jag var ung och naiv och hade en uppsättning föräldrar i närheten som skötte städningen minns jag att jag tänkte att när jag blev stor skulle jag städa ofta, så ofta att det liksom aldrig behövdes och därför heller aldrig skulle vara smutsigt och därmed jobbigt och äckligt att städa.
Jag skulle bara svepa med damvippan över redan rena ytor och dammsuga och moppa av golv som inte hunnit samla vare sig dammråttor eller klibbiga fläckar sedan senaste städningen.
Tänkte jag.
Men det blev inte så.

Jag tänkte också (och det tänker jag ibland fortfarande) att jag skulle ta bort det gamla nagellacket innan det började flagna och måla på nytt direkt så att mina naglar liksom alltid var fina och fräscha.
Men det blev inte så heller.

Vem ids liksom?

No comments:

Post a Comment