Wednesday, October 12, 2011

Urkramad disktrasa

En sån där dag när man far hemifrån halv 8 och kommer hem halv 10. På kvällen alltså. Såna dagar har jag som regel alltid måndag och tisdag, men den här veckan slog på stort med onsdag också. Känner mig som en överkörd igelkott, död men ändå närvarande liksom. Typ en frågande massa, är det en igelkott eller en ekorre? Och lite farlig, cykla inte på mig för du kan få punka.

Ett säkert tecken på att man har för mycket att göra är även när man blir irriterad på sina vänner för att de föreslår en tv-kväll mitt i veckan. Bobby tyckte igår att jag väl kunde komma över en sväng, men det kunde jag ju inte för först skulle jag plugga inför provet (som var idag och gick åt helvete) och sen hade jag lektion.
Och idag hade han mage att bjuda över mig på middag och nytt avsnitt av Modern Family. Men helvete, fatta att jag inte har tid med ett liv, jag måste plugga. När jag inte måste jobba, alltså. Umgås får vi göra till våren. Jag bara fräser och är otrevlig och fattar inte att folk fortsätter försöka umgås, vill inte ens umgås med mig själv ju. Men de försöker nog bara vara snälla. Eller så vill de egentligen umgås med D. Så är det. Tror jag nog, men har inte tid att grubbla över det.

Ska försöka ha ett lite lugnare schema nästa termin. Det måste jag, för det här funkar inte. Jag vill egentligen bara sätta mig och grina, men det hinns int.

1 comment:

  1. Usch vad tråkigt det låter! Men så är det ju, hur hinner man umgås med andra (och vara trevlig på köpet) när man knappt orkar med sig själv?

    ReplyDelete