Monday, October 31, 2011

Halloween

Hade inte tänkt ha så mycket Halloween idag, tyckte det blev nog firat i lördags. Men så såg jag så himla söta knoddar kila runt mellan husen på 8th street när jag cyklade hem att jag ångrade mig lite och for och köpte en laddning godis och tände brolampan. Jag vet inte riktigt hur det funkar hemma, har ju förstått på syster och bekanta att Halloween växer för varje år i Sverige, till vissas förtjusning och andras irritation. Men här är det i alla fall så att tänder man brolampan är det fritt fram att knacka på och det vankas godis på insidan. Är lampan släckt går man vidare till nästa hus. Enkelt system.

Så nu har vi lampan tänd och jag har haft några söta småbarn och charmiga mellanstora barn och så ett gäng tonåringar som påminde mig extremt mycket om min tid som vikarie på högstadiet och rent spontant ville jag säga åt dem att ta av sig kepsen, dra upp byxorna och ta fram pennan… istället för att ge dem godis som de faktiskt borde ha råd att gå och köpa själva.
Men jag gav dem iallafall en knapp näve var och de sa faktiskt tack så mycket. Men som D sa när jag frågade hur mycket snarr man förväntades ge per unge:
”Mer om dom är söta, mindre om dom är jobbiga och är dom över 16 kan dom fan gå och se en film istället.”

1 comment:

  1. Hej påre ostkakan!

    Det är jönköping jag ska till, ska bo hos Johanna och Fredrik och göra lite exjobb!

    ReplyDelete