Tuesday, April 3, 2012

Dagens musik är en klagosång

Ibland får jag en känsla av att exakt ingen läser den här bloggen. Eller, insikt heter det kanske…?
Hm.
I alla fall, den känslan yttrar sig oftast på två konkreta sätt.
1: jag blir först bitter, sen ledsen, sen skäms jag över att bryr mig och intalar mig själv att jag inte alls bryr mig.
I den ordningen.
2: jag blir oförsiktig och skriver precis vad jag känner för (eftersom ingen ändå läser) och sen säger mamma saker som ”men nu när jag säger det här till dig så får du inte hålla på och skriva den på nån blogg sen….”

Ytterligare ett yttrande, jag kopierar och fyller i listor fastän det är dödstråkig läsning för att, tja…. Runt igen i samma cirkel.

DAGENS VILL HA: mer tid för kommande skolarbete
DAGENS KLÄDSEL: grå byxor, vitt linne, svart blixtlåströja.
DAGENS SMINK: standard
DAGENS FRISYR: allt i en boll på huvet. alá Lilla-My
DAGENS HÄNDELSE: inget jag kommer minnas om 10 år om vi säger så
DAGENS LÅT: har jag lyckats undvika musik hela dan…. tror fan det.
DAGENS PLANER: skriva klart min hemtenta.
DAGENS SAKNAD: frid i själen
DAGENS DUMMASTE: min…(nu skriver jag det, hon läser det ju i alla fall inte) överordnade.

DAGENS SJUKA: avund kanske, på alla som lyckas bättre
DAGENS DROG: koffein
DAGENS KRAM: ingen än
DAGENS PUSS: en såndär ”hejdåvisesikväll” variant imorse
DAGENS KÖP: ost och en cola light
DAGENS GODIS: rischoklad
DAGENS HUMÖR: inte helt soligt…

2 comments:

  1. Inte alls tråkig läsning och läser det gör jag med intresse. Kramar

    ReplyDelete
  2. Håller med Erika! O är dessutom imponerad att du är så duktig på att uppdatera bloggen kontinuerligt... Kram

    ReplyDelete