Sunday, April 22, 2012

En känsla av luftmätt

Men åh, bara fatta vilken sepe-mage jag har haft hela helgen. Trodde det skulle gå över. Men det vägrar.
Det känns som om jag har ätit en ballong.
Hela tiden. Fast mest efter att jag ätit.
Men även när jag är helt oäten och till och med hungrig så känns det som om jag måste ställa mig upp med armarna över huvet för att kunna ta ett djupt andetag.
Hyfsat obekvämt.
Lägg till det en dos huvudvärk samt konstanta svängar av yrsel.
Jag vet inte jag.
Vet inte vad jag ska skylla det på.
Jag åt cheesecake i fredags, är det därför? Fast jag tog laktostabletter. Och hallå, fredags… det är liksom söndagskväll nu ju. Och sedan kanske två veckor tillbaka äter jag även flygfän.
Jamen jag veeeet, fast egentligen är det inte så mycket att berätta om.
Jag bestämde mig för att jag är alldelens för lat och äter fisk alldelens för sällan för att ens kunna låtsas att jag får i mig nog med protein.
Nog med energi? Ja.
Nog med fullvärdigt protein? Nej.
Alltså, nu äts det kyckling och kalkon. Men att det skulle vara det, som nu plötsligt får mig att känna mig som en heliumballong…  har jag svårt att tro.
Har tagit det väldigt försiktigt och inte ens ätit nåt i helgen så när som på lite kalkon i pastasåsen idag.
Alltså?
Frågan kvarstår.
Vemäre som har pumpat mig full med luft?

3 comments:

  1. Oj, bara mittimellan kvar nu då. Hoppas magen blir bättre, sådär känner jag mig också till och från men att reda ut det är ju totalt överskattat. Det är bättre att någon frågar varför man suckar varje gång man försöker andas. Jajjemen.

    ReplyDelete
  2. Jamen skönt ändå att det inte bara är jag då... faktiskt. Satt och googlade allt möjligt spännande igår, men var tvungen att sluta för det finns ju inget bättre sätt att bli hypokondriker på än att googla symptom. Och idag är det faktistk bättre. Inte bra, men bättre.

    ReplyDelete
  3. Ja, hypokondri är nog den lättaste diagnos att få efter lite googlande. Annars är ju IBS slaskdiagnosen för alla diffusa magproblem. För mig brukar det ordna sig när jag äter regelbundet, inte för stora portioner och inget godis. Men hur kul är det liksom?

    ReplyDelete