Wednesday, April 4, 2012

Olika former av döljande

Tack på er. Det var snällt skrivet. När jag koller bloggstatistiken förvånas jag över att det alltid är nån rackare i typ Holland, Tyskland, Ryskland eller Ungern som läser. Och sen tänker jag ”jamen, det är ju förstås Lisa, hon reser ju så mycket….”

Igår hade jag verkligen ingen höjdardag. Det är nåt i görningen på jobbet, jag känner det men kan inte sätta fingret på det och det gör mig olustig till mods. Min chef, som jag ju egentligen tycker om och som ju faktiskt varit hemskt generös mot mig, är typen som förmodligen viskade och hade tusen hemlisar i mellanstadiet. En sån som hittade på hemlisarna, och bestämde vilka som skulle få vara med i klubben och inte. Jag blir så himla less på att hon aldrig bara kan säga rakt ut vad som är problemet eller varför vi inte kan boka vissa möten eller varför hon inte vill att den eller den människan är med i styrelsen.
Istället ska det antydas och himlas med ögonen och så får jag gissa mig fram. Så har det varit så länge jag jobbat under henne. Men nu är det alltså något annat på gång känns det som… och stämningen pyr av undanhållen information och otalade samtal.

Men för att berätta något lite roligare. Idag har det faktiskt hänt nåt som jag tror jag kommer minnas en tid framöver. Imorse när jag skulle duscha på gymmet så såg jag en mormon-tjej försöka krångla på sig en BH utanpå sin kyskhetsdräkt och samtidigt skyla sig med en handduk.
Det såg sjukt besvärligt ut kan jag säga.
I vanliga fall (tror jag, av vad jag brukar se i omklädningsrummet att döma) så har de underkläderna (duh!) under kyskhetsdräkten, som i stort sett består av en vit t-shirt och vita boxertrosor som räcker ner till halva låret ungefär. Men jag har också hört berättas att ju mer religiös man är och ju mer man vill visa sig trogen sin tro, desto mer sällan tar man av sig de här plaggen (typ aldrig) och har dom så nära kroppen som möjligt (typ BH:n utanpå uppenbarligen) men eftersom mormoner ju inte direkt är några streakare så är det här ju inte direkt nåt man får bekräftat speciellt ofta.
Det är sällan man ser nån byta om i huvudtaget, än mindre duscha. Tjejen imorse stod i duschkabinen bredvid min och när jag började duscha krånglade hon alltså med BH:n (och försökte med handduken dölja mer kropp än vad de flesta visar medan vi tränar) och när jag var klar höll hon på med jeansen.
Fascinerande.
Och uppenbarligen tidskrävande.

2 comments:

  1. Fast du vet ju att jag läser! Som svar på ditt förra inlägg förstås. Coolt med duschande mormoner... vi har ju förstås mormonerna i holmsund men jag hänger sällan på storsjöhallen och dessutom tror jag inte dom är så strikta?

    ReplyDelete
  2. Fast på sista tiden har jag faktiskt inte rest så mycket...så vem vet du kanske faktiskt HAR nån trogen beundrare i mellaneuropa ;) Glad påsk!

    ReplyDelete