Monday, April 2, 2012

Förbannat också

Om det ska bli nåt av allt det här pluggandet så är det en kurs jag måste ta. Ja inte bara en förstås. Men obligatoriska moment och allt det där. Det är även samma kurs som jag hoppade av i höstas för att jag dels höll på att få magsår av att jag tagit mig vatten flera decimeter över huvudet och dels för att professorn i den hära kursen var djävulen själv med horn under sin gubbkeps och ögon som lyste röda när han skrattade av skadeglädje och ondska i sin renaste form.

Och att jag koppade av då har jag inte ångrat en sekund.
Ingen ånger, men däremot ångest och rädsla över att det ska vara samma gubbe som undervisar den kommande höst. Ryktet säger att de försöker ha ett roterande schema på institutionen, men också att det inte alltid funkar praktiskt...
Jaja, ni förstår vart jag är på väg.
Det är han igen.
Jag fick veta det idag.
Spontant ville jag hoppa ut genom fönstret men eftersom jag bara var en halvvåning upp hade det väl som mest resulterat i en stukad fot eller bruten arm och sånt är ju läkt sen länge i augusti.
Det kommer bli hemskt.
Jag vet det.
Men jag måste ta kursen.
Det enda jag känner att jag kan göra åt saken i dagsläget är väl att ta ut en massa oro och magont i förskott.
Såatte... så det får bli.

No comments:

Post a Comment