Wednesday, April 11, 2012

Teori och verklighet

Slutet på terminen närmar sig och för vissa (inte jag) så innebär det även slutet på skoltiden. Typ för alltid.
Ba nämen då var jag klar, hej världen här kommer jag!
För andra (jag) så innebär det bara ännu en termin högskolepoäng under bältet och huvet fullt av en massa vetande jag starkt tvivlar på att jag nånsin kommer använda till annat än att eventuellt briljera i TP.
Det, också förhoppning vis lite praktisk kunskap också.
Jag skriver faktiskt en slutuppsats om just det, hur pedagogisk teori praktiskt överförs till klassrummet. Hittills har jag kommer fram till att den inte gör det.
Nästan alls.

Men i alla fall, det jag skulle komma till var att jag pratade med en såndär ’snart är jag klar och sen ska jag fan aldrig mer plugga’ människa idag.
Och hon berättade att hennes familj var så otroligt stolt över henne för hon var den första i hela släkten som pluggat på universitet och hon fattade inte själv hur hon pallat 3 års studier.
Det hade hon aldrig trott, sa hon.

Och jag hade nog aldrig trott att jag själv skulle bli en så långvarig universitetsmupp.
Men här är jag…. Tadaaa..!

No comments:

Post a Comment