Monday, April 16, 2012

Tillbaka i verkligheten

Vi har precis varit och storhandlat. Jag hatar att storhandla tillsammans med D.
Han vill köpa allt.
Som inte jag vill köpa alltså. Åsså himlar han med ögena när jag lägger ner mina grejor i vagnen.

Typ såhär asså…
- Va skaru ha såna där hälsokex till?
- Dom är bra att ha på kontoret som mellis och frulle och så….va skaru ha en hel jävla gris till?
- Det är inte en hel gris…. kanske en halv?
- Verkar onödigt….
- Selleri är onödigt
- 3 kg morötter är onödigt, du äter väl aldrig morötter?
- Gör jag väl….!
- Gör du väl inte…?
- Varför köper du två likadana paket flingor?
- Dom är inte likadana, den här har ju kanel istället för farinsocker…
- Meh, det är väl samma sak, köp en annan sort istället!

Und so weiter.
Men hem kom vi till slut och nu har vi precis ätit currysoppa med röda linser och kokos.
Organisk, vegansk och på tetra.
Mumma på meatless Monday.

No comments:

Post a Comment