Wednesday, May 9, 2012

Dagsrapport

Ska jag säga vad som är jobbigt?
Skoja ba, det var ingen fråga.
Jobbigt, bland annat, är att min chef väldigt ofta säger saker som ”du kan väl fundera på det så kan vi prata om det senare” eller
”du kan väl kika på det och se vad du tycker”
eller ”om du bara bläddrar igenom det så kan vi titta närmare på det sen”
och ”jag mailade precis över två/femton/nittåtta dokument till dig som det vore kanon om du bekantade dig med”
Och i typ 4 av 5 fall så menar hon precis det var jag hör, att det räcker att jag har en hum om vad det hela handlar om. Men så ibland, utan förvarning, är det tydligen meningen att jag genom nån slags telepatisk kommunikation ska fatta att jag ska lusläsa skiten och skriva en sammanfattning.

Det har varit skitdålig stämning på kontoret hela dan idag. Alla har varit sura och griniga vette fan om det kommer bli nåt bättre imorn.

No comments:

Post a Comment