Wednesday, May 16, 2012

Och här kommer återbärningen

Ållrajt Stek. Här kommer det.

1. Om du fick tillgång till ett medicinskt team som kunde uppfinna vadsomhelst (och det skulle fungera) till människans för- eller nackdel vad skulle du uppfinna då?
Botemedel mot cancer. Alltså HIV i all ära, men cancer känns fan så mycket lömskare.


2. Vilket sällskapsdjur är mest onödigt?

Fiskar. Okej som prydnad, eller till hyperallergiska ungar som prompt till ha ett husdjur. Kanske. Annars känns reptiler och fåglar också ganska obrydda om vem de bor hos och vad de heter.

3. Vad skulle du helst göra? Gå med mankini på ditt syskons bröllop eller i mankini på en arbetsintervju för ditt absoluta drömjobb?

Nu känns ju både dessa eventualiteter ungefär lika oaktuella (rätta mig om jag har fel Ida) men jag skulle nog vara tvungen att välja intervjun. Såvida vi inte snackar en borgerlig vigsel i rådhuset. (jag var tvungen att googla vad mankini var förnåt. även)


4. Vilket är ditt roligaste minne från lågstadiet?

Hm, det var ju rålänge sen… tror jag väljer alla skolavslutningar i Solbackakyrkan. Minns det som att det alltid var världens bästa dag när man fick fira kommande lov med fina kläder och gofika.


5. Har du slagits med någon i vuxen ålder?

Nej, det närmaste jag kommit var en gång på Blå när jag försökte stoppa två tjejer från att börja kattfajtas inne på toan. Den ena såg mig inte och jag fick en armbåge i ansiktet och ramlade in i väggen under handtorken. Tilläggas bör dock att de faktiskt slutade bråka.


6. Vilken serie skulle du välja att se om du tvingades se hela serien i sträck? Dallas, Love boat eller Mcgyver?

Dallas, lätt. Vore ju skoj (och garanterat upplysande) att återuppleva alltihop nu när man faktiskt kan förstå vad de säger.


7. Vilken träning är din favoritträning?

Step up. Eller löpning. Eller vilket pass som helst med en bra instruktör. Utom spinning. Hatar spinning.


8. Tycker du att banan och orientdressing är legitima tacostillbehör?

Ja. Oavsett om man (som i Sverige) kallar all TexMex mat för tacos vare sig det är nachos, burritos, enchiladas osv. eller som man (som i USA) med tacos endast menar skalet och fyllningen kan vara allt ifrån glass till fisk, så är det väl upp till var och en vad man vill ha i. (har för övrigt ingen aning om vad de menar med tacos i Mexico…) Själv skippar jag bananen men skulle vara villig att prova orientdressing.


9. Har du någonsin ätit upp äckligt godis för att någon annan inte skulle få smaka?

Haha, nä tror faktiskt inte det. Däremot har jag köpt äckliga sorter som jag vet att andra gillar med flit bara för att de ska låta bli min engelska konfekt och mina sura jordgubbspuffar.


10. Skulle du kunna brevväxla med någon i fängelse som du inte känner?

Har ju visserligen aldrig känt mig sugen att göra det, men man ska väl aldrig säga aldrig. Känner faktiskt en tjej som gör det just nu och även om det låter galet så är det ett faktiskt väldigt fint projekt hon gör för att hjälpa en äldre kvinna som är väldigt rädd för att komma tillbaka ut i samhället.


11. Har du någonsin legat på sjukhus och hur länge?

Ja, som typ 5-åring då jag hade körtelbuk. Det kändes som veckor men var säkert inte mer än några dagar. Jag hade en egen droppställning jag drog med mig överallt och jag fick vara på lekterapi och härja. När jag kom hem fick jag en My Little Pony. Sen låg jag ju inne en snabbis för bråckoperationen, och somnade mitt i en smörgås. Men det räknas väl knappt.

No comments:

Post a Comment