Tuesday, May 8, 2012

Lycka

Fick mail av Anna idag. Hon skrev att hon varit i Salt Lake City i helgen och stannat till på Ikea och köpt med några tuber Kalles Kaviar och lite Kavli Räkost till mig.
Basådär helt apropå liksom.
Men asså, hur glad kan man bli?
Jag var tvungen att läsa om mailet flera gånger. Men det är sant. Fattar ni vad det här betyder? Inom en väldigt snar framtid kommer jag att äta äggmacka med kaviar. Och mjukost. Jag fullkomligen älskar mjukost. När folk här frågar vilken svensk mat jag saknar mest så ljuger jag ibland och säger en riktig maträtt som typ palt eller hjortronsylt eller nåt sånt.
Men egentligen, egentligen så saknar jag mjukost allra mest.
Men man får så konstiga reaktioner när man säger att det godaste ens hemland producerar kläms fram ur en aluminiumtub.  

No comments:

Post a Comment