Tuesday, May 15, 2012

Jag ser en trend.. och härmar

Det verkar vara en trend nu på senaste, iallafall på de bloggar jag läser, att utmana folk att svara på 11 frågor som man själv knåpat ihop. Och sen när de svarat får de klämma fram 11 egna frågor och sen lista de vänner (som bloggar) som de vill ska svara.
Känns väldigt skunk. Och jag vill också leka.
Har Berta en blogg? Karro? Milf?
Okej men Steken…. Det är ju ändå du och jag. Jag vet inte hur du känner men jag tänker ofta när jag skriver att om inget annat så är det som ett brev till dig. Jag tänker mig att om det här var hundra år sen så skulle vi sitta med rysch-pyshiga kragar och långa kjolar och skriva brev till varandra med en fjäderpenna som vi doppade i bläck (jobbigt för dig som är vänsterhänt… hehe)
Jallafall. Här är frågorna, Steken, Anna, Sofia och Lisa.
1. Vad är den värsta utskällningen du nånsin fått?

2. Vem ville du vara när du var liten?

3. Om du bara hade följande tre yrken att välja på, parkeringsvakt, mattant eller massör, vad skulle du välja?

4. Vem skulle du bjuda på lyxmiddag ikväll om du fick välja precis vem som helst?

5. Senaste drömmen du kommer ihåg?

6. Vad bjuder du på när du har frukostgäster?

7. Vilken låt/artist gillar du i hemlighet?

8. Vad är den bästa julklapp du nånsin fått?

9. Skid- eller solsemester?

10. Vad hoppas du ha om 10 år som du inte har nu?

11. Vad ska du göra i sommar som du aldrig gjort förrut?

2 comments:

  1. Haha, fast om jag suttit och skrivit brev för hundra år sen hade jag säkert tvingats vara bakbunden i skolan och skrivit som en kratta istället. Då hade du fått oläsliga brev om astrakaner och annat. Om du hade klarat resan över Atlanten det vill säga. Ja, för hundra år sen hade det varit många om och men innan möjligheten att skriva transatlantiska brev funnits.

    ReplyDelete
  2. Sen hade du ju behövt ha ett bra pokergame för att inte förlora biljetterna till Jack Dawson också...

    ReplyDelete