Saturday, May 5, 2012

Viel Spass

Ihh, en frågelista! Så himla roligt!


För mig alltså…
Och du, Steken...som Andre 3000 sa, "you know what to dooooo"

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa:
Två till kontoret, en till läggan, en till cykeln, en till D’s cykel och en till min gamla cykel. Ser en viss möjlighet till effektivisering här…

Vilken svordom använder du mest:
Fuck. Men det är för att jag inte räknar Damn som en svortdom. Fast jag säger det mycket oftare..


Äger du en iPod:
Nope

Vilken tid är din väckarklocka inställd på:
Beror på dag… men mellan 6:20 och 8:00

Hur många resväskor äger du:
Två som är bara mina. Orangea Faran, som varit min trogna, fula, resvana och rymliga kompanjon på många, långa resor. Och en mindre, smidig, grå och modern variant som jag fick i julklapp iår.

Var köper du dina matvaror ifrån:
Winco, Walmart och Albertsons

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden:
Alltid. Och sen blir jag förvånad över att jag aldrig är med på bilderna.

Har några av dina vänner barn:
Japp. Många.

Har någon någonsin kallat dig lat:
Inte så att jag hört det.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu:
I bilen alltså… Ugly Valley Boys. Utah’s finest…

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk:
Dricker mest sojamjölk… och då tar jag choklad. För den vanliga smakar ju hö.


Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan:
Inte nån spännande nog att jag minns den i alla fall.

Vad åt du till lunch:
En veggowrap som doppade i ketchup och Marlee ba ”Guuuu, vad konstig du är!”

Använder du huvtröjor:
Har en på mig nu.

Har du någonsin deltagit i en demonstration:
Mjoa… kanske. Fast jag var den tysta tönten längst bak som liksom var med fast ändå inte.

Vem var den sista som ringde dig:
Tiffany. Men alltså, senaste…. Jag hoppas ju verkligen att hon inte var den sista.

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält:
sånt som snurrar fort, fort, runt, runt. Men inte upp och ner.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig:
Absolut. Framför också.

Vilket riktnummer befinner du dig i:
208 är Idaho. Men hemma är det ju 090.

Tittade du på tecknat när du var liten:
Men hallå… det gjorde väl alla som inte växte upp i en sekt?

Hur många syskon har du:
2, av bästa kvalisort.

Är du blyg inför det motsatta könet:
Ibland, fast det är nog mest så att jag är blyg ibland. Oavsett kön.

Äger du några band t-shirts:
En, fast det räknas nog inte för jag visste inte ens att det ett band när jag köpte den. Jag tyckte bara det var en rolig tröja.

När flög du senast?
I mitten på mars, till Arizona och tillbaks.

Hur många stolar står kring ditt köksbord:
två, vi skulle behöva två till.

Pratar du några andra språk:
Pratar gör jag mest bara svenska och engelska. Vore jag som amerikaner är mest skulle jag även påstå att jag kunde tyska, mandarin, latin och spanska. Men det är ju inte sant. Fast tyska förstår jag ju i alla fall rätt bra och kan väl dra till med en fras också om det kniper. Eller typ alla prepositioner, för dom kan jag minsann fortfarande. Tack Carola Skoog.

Diskar du din egen disk:
Immerhin. (det är på den nivån, jag pratar spextyska)

Har du gråtit offentligt:
Inte på scen eller så, man ja… massor med gånger.

Försöker du alltid lära dig nya saker:
Inte alltid, hur störigt skulle inte det vara. Men det klart man anstränger sig ibland.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar:
Nä. Min borttagning av öronhål har liksom kommit av sig lite… har gått från 9 till 4, men har som stannat där.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten:
Inte alls. Alltså han får ju, men han måste inte. Tycker man att killar måste bjuda borde man även tycka att de borde tjäna mer. Vilket de ofta gör, men det är att börja nysta i fel ända. Hm, jallafall. Nästa fråga.

Kan du kasta macka:
nä. Max två studs.

Vad har du med dig in på bion:
Cola light och godis.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet:
Alla språk och matte

Gillar du att flyga flygplan:
Mindre och mindre för varje gång jag gör det.

Vilket peronlighetsdrag är ett måste hos en partner:
humor, att han skrattar och får mig att skratta.

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv:
Eh, va? Inte enligt min egen måttstock… men snackar vi detektiven allmänheten så, tja.. kanske.

När sov du senast på golvet:
förra sommaren, hos Erika.

Tror du att Gud är man eller kvinna:
Jag tror inte att det funkar så riktigt.

Hur valde dina föräldrar ditt namn:
det gjorde dom inte. min storasyster döpte mig efter sin dagisfröken.

Gillar du senap:
i vissa lägen

Skulle du någonsin hoppa fallskärm:
nej tack.

Sover du på sida, mage eller rygg:
mage

Tycker du om att krama folk:
jag har egentligen ingenting emot det, men jag gillar inte stela luftkramar. Då skakar jag hellre tass

Skulle du säga att du är trendig:


Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars:
men asså star wars. En av två filmer jag lämnat biosalongen mitt i. kunde inte bry min mindre

Tycker du att du är attraktiv:
jag skulle nog aldrig beskriva mig själv som attraktiv. Men jag är i alla fall hel, ren och välkammad.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat:
Gustav, tror jag... fast jag kanske minns fel? var det August?

Slut.

2 comments:

  1. Du var ju Bror August i magen har jag för mig, eller var det jag *minns inte* Men allvarligt kommer Åsa från en dagisfröken alltså, det visste jag inte. Jag visste bara att morsan ville Ylva medans jag och pappa röstade för Åsa :)

    ReplyDelete
  2. Bror August var det ja, du var Karl Hampus. Jo jag vet att mamma lobbade stenhårt för Ylva, men hon sa att det var du som pushade för Åsa för att din favoritfröken hette så...

    ReplyDelete