Monday, September 13, 2010

Bra helg, synd att den tog slut

Måndag igen, helgerna går alltid för fort. Inte när man jobbar helg, men annars. I fredags var vi ju alltså på marknad och höjdpunkten där var en hypnosshow. Jag har aldrig sett folk bli hypnotiserade live förut och även om jag väl inte direkt trott att det var kvacksalveri så var jag väl ändå minst sagt skeptisk. Men det här var helt klart en av de bästa 30 minuters gratisshower jag sett.

Hypnotisören tog upp ett tjugotal frivilliga personer från publiken på scen och gjorde först några enklare avslappningsövningar för att se vilka som var mottagliga och tillräckligt avslappnade. Efter att sen ha sållat ut 4-5 som inte var det så hypotiserade han resten, inget märkvärdigt utan typ som man sett på TV ”jag kommer räkna baklänges från 100, innan jag kommer till 95 har du sjunkit långt ner i en skönt dvala… dina fötter känns tunga, dina axlar är mjuka…osv osv”

Sen målade han upp en massa olika scenarion medan de hypnotiserade satt där i en halvcirkel på scen. De var på en strand i 40-gradig värme och folk började klä av sig, flämta och fläkta och skrika att de var törstiga. Sen vart det plötsligt iskallt och de frös och skakade och hackade tänder. De åkte flygplan, limousin och målade hus, men det bästa var finalen då han fick alla att tro att de vunnit en miljon på lotto. Folk hoppade runt, skrek, vrålade och var som galna. Och när lyckan var som störst så säger han ”Nej, men vad sa jag? 7? Det är ju en 2:a!”

En kille i tonåren började gråta, en äldre man vart som galen och skulle stämma nån (det var lite oklart vem) och stämningen svängde från eufori till total uppgivenhet på en sekund.
Det var en riktigt, riktigt bra show.

Sen gick vi runt och kollade på djur, åt friterad marknadsmat, hängde i öltältet, åkte lite karuseller och for hem. Väl tillbaka i Pocatello mötte vi upp med Bobby och Jake det blev en hel utekväll, som alltid med de killarna…
Lördag stannade vi hemma, lagade gomiddag, mumsade svenskt lösviktsgodis (tack Ida!) och kollade film, Gomorra. Precis som med boken så gav jag upp efter en halvtimme. Jag har inget tålamod med svåra filmer…tyvärr.

Och igår söndag kom Nate över och berättade glatt att Chris (ex-fängelsekunden) lyckats få jobb som diskare på Ruby Tuesday’s och det skulle firas med grillmiddag. Sagt och gjort. Jag bjöd Linnea och sammanlagt var vi nog ett tiotal som smaskade på räkspett, fisk grillad på planka, sallad, vitlöksbröd, (kyckling och stek för de som ville, vilket ju var alla utom mig) och en smulpaj som jag slängt ihop i ett tillfälligt infall av baksug tidigare under eftermiddagen. Det var en fin kväll och vi satt uppe runt elden ända till midnatt. Det var även min namnsdag men det kom jag ju inte på förrän imorse när mamma påminde mig.

Och nu är det vecka igen. Suck. Jag måste bestämma mig innan onsdag om jag vill ha skitjobbet jag fick i fredags eller inte. Alltså jag vill ju inte ha det. Men frågan är väl om jag har råd och nog is i magen för att tacka nej.

No comments:

Post a Comment