Wednesday, September 15, 2010

röda ögon och blå känslor

Det är en personlig bergochdalbana, fick inte jobbet jag verkligen hoppats på (det på universitetet) och tackade ändå nej till skitjobbet jag fick i fredags. Men hade ett möte med en mycket trevlig och positiv professor imorse och blev peppad på att läsa mer än bara den ESL- examina som jag tänkt.

Men pengar, pengar… jag vet inte.

Så kom jag precis tillbaka från Ruby Tuesday’s där chefen tyvärr hade blivit akutupptagen och så ska jag komma tillbaka imorgon istället. Förmodligen lika bra det eftersom jag ser ut som att jag har simglasögon på mig under huden efter att ha gråtit både igår kväll och nu i eftermiddag. Över spillda jobb och tappade förhoppningar. Det är så lätt att tappa hoppet och så tröttsamt att plocka upp det igen.

No comments:

Post a Comment