Wednesday, September 22, 2010

servitris eller hjärnkirurg?

De ringde från Ruby Tuesday’s idag. Det är tydligen mer avancerat att servera mat och dryck än man kan tro, eller de verkar tro det i alla fall. På fredag får jag komma på min tredje (!) intervju. Tre intervjuer, med tre olika chefer. Bestämmer de sig sedan för att jag är värdig chansen får jag genomgå fyra dagars träning och sedan göra slutprovet. Det är ju helt sanslöst.

Jag hoppas fortfarande på bryggeriet, vore underbart ljuvligt att få det jobbet först så jag kunde säga till Ruby T’s att hoppa i älven med det feta benet före. Men ja, stoltheten har ju redan tagit så många steg tillbaka att den står med röven trycket mot källardörren så jag ska väl inte hoppas eller säga för mycket.

Istället hänger jag mitt hopp och framtidstro på skolan. Jag ska sikta och söka högt och sen får vi se, om jag kommer in och om jag får ekonomin att gå ihop. För tillfället gör det bara livet lättare att tänka på framtida studier.

1 comment:

  1. Hoppas du får det jobbet så att du kan slopa rubys! :) Det är lustigt hur många intervjuer man kan behöva gå igenom för att få ett riktigt skitjobb.... lycka till, hoppas du får tillbaka stoltheten på övervåningen snart!

    ReplyDelete