Sunday, September 5, 2010

Vännerna -del 2

Vännerna ja. Efter ännu en vecka kan jag väl inte påstå att cirkeln blivit så mycket större, men lite större och lite mer intrikat.

Jag har nu träffat och bekantat mig med svenska Linnea. Hon är 27, från Lövånger, har varit instruktör på iksu och verkar i allmänhet väldigt trevlig och uppåt. Hon är som sagt extremt allergisk mot katter, men det är väl det enda negativa.

Vi har tagit en öl med ytterligare två killar från Dylans institution, Jason och Todd, trevliga killar som visserligen verkar rätt less på stan och på väg härifrån, men ändå.

Sen har vi umgåtts mer med de två paren. Caleb & Beth är roliga, spontana och jag gillar dem verkligen, bägge två. Tyvärr känns det lite som att de och det andra paret, Nick & Caroline, är lite av en sammansvetsad kvartett som sällan gör något utan varandra och N&C är inte jätteroliga. Det är inget fel på dem, absolut inte, de är trevliga och vänliga och allt sånt, bara tråkiga och stela.
Så även om jag hemskt gärna skulle bjuda hem C&B på middag eller spelkväll eller nåt så känns det som att det skulle vara otänkbart att bjuda dem utan att inkludera N&C.
Nåja, det är ju ingen katastrof. Imorgon är röd dag och ledig så vi planerar en tripp till Lava Hot Springs alla sex och det ser jag fram emot.

Sen har vi Bobby. Även om jag aldrig trott att Dylan har haft bögfobi så trodde jag ändå han överdrev lite när han redan första helgen vi träffade Bobby & Jake klagade så smått över att Bobby verkade intresserad. Sen nämnde han det igen, vid ett par tillfällen, förra helgen då vi träffade B&J både fredag och lördag.
Jag märkte inget, men det var tydligen lite klappar under bordet och blickar och sånt. Och nu har Bobby helt slutat sms:a och kontakta mig, det är bara D som gäller och den här helgen var han verkligen ihärdig. Vi umgicks inte alls med honom och Jake eftersom vi hängde med de två paren från föregående paragraf men Bobby sms:ade D non-stop och verkligen tjatade om att vi skulle komma ut och festa med dem.

Och nu sms:ade han precis igen… frågade vad D hade för sig. Jake är hemma och hälsar på sin familj så Bobby är ensam.
Hmm, D bjöd med honom till Lava Hot Springs imorgon och det verkar som att han nappade på det. Så vi får se, det blir säkert trevligt. Och jag gillar Bobby och det är inte direkt så att jag blir svartsjuk på en liten bög från Mexico (ursäkta uttrycket) men jag hoppas bara att det här inte ska sluta med att vi inte alla kan umgås som vänner längre.

No comments:

Post a Comment