Monday, September 20, 2010

Val, PiYo, Ruby T...

Idag har jag haft en intervju på Ruby Tuesday’s, min andra och även om det kändes mycket positivt så vet jag inte definitivt besked förrän högsta hönset (eller tuppen eftersom det är en man) sagt sitt. Vice högsta tuppen som intervjuade mig sa i alla fall att han skulle ge mig alla tuppar upp så vi får väl se.

Helgen var trevlig, i lördags var vi hemma hos Jake & Bobby tillsammans med ett tiotal av deras kompisar. Jake flyger till Urugay om bara några dar nu, så det var avskedskväll.
Hur som helst så var det en tjej där, Jessica 32 år gammal, som bott här i Pocatello i tre år utan att hitta nåt jobb. Uppmuntrande.. inte. Nu har hon visserligen precis fått ett servitrisjobb och utbildar sig dessutom till kosmetolog (eller nåt sånt) men ändå… jobbmarknaden är helt sjukt dålig.

Jag ser verkligen fram emot att börja läsa kurser igen efter jul. Imorgon ska jag träffa en gubbe som är ansvarig för antagningen och försöka övertyga honom om att jag inte behöver göra en massa jobbiga (och dyra) TOEFL-prov…. Professorn jag träffade förra veckan trodde ju inte det skulle vara något problem men det är trots allt inte upp till honom.

Imorse var jag på mitt absoluta favoritpass på gymmet, PiYo. En blandning av Pilates och Yoga med världens bästa instruktör Holly. Det är all bra stretch och balans från yogan, men det går fort och är jobbigt och man känner ändå att man har tränat efteråt, som ett pilatespass. Jag var på yogan i fredags men njäe… jag kan inte låta bli att tänka att ligga still och andas kan jag göra hemma.

Och om valet hemma kan jag väl bara säga att jag är glad att jag i alla fall röstade. Har man inte röstat tycker jag inte man har rätt att klaga på resultatet. Sen kan man säga att man inte är tillräckligt påläst och inte vet vad alla partier står för och hej faderittan.
Men då gör man så att antingen läser man på, eller så frågar man en person eller fyra som verkar vettiga vad de tänkt rösta på och varför, eller så frågar man sig vilka partier man verkligen INTE håller med och sen röstar man på ett annat parti…. Men man röstar i alla fall. Röstar man inte har man hållit käften och då kan man fortsätta med det.

1 comment:

  1. Du får känna dig extra nöjd att du röstade i år när utlandsrösterna kommer spela en så viktig roll:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7823980.ab

    Tråkigt att det går segt med jobb, håller tummarna det löser sig så småningom!

    Kramar

    ReplyDelete