Friday, September 10, 2010

Internet jäjä

Jabahaba, få se nu då. Det största som hänt idag och sen senast är att vi fått internet! På riktigt och stabilt och säkert och vi har nu netflix och skype och limewire och allt annat såntdärnt man inte egentligen behöver men som ju är så trevligt.

Sen har jag fått ett jobb också, men inga klackar i taket ännu. Det är ett deltidsjobb som betalar sämre än dåligt och jag har inte tackat ja än, ska vänta till nästa vecka och se vad en annan intervju på måndag ger. Från universitetet har jag fått veta att anställningskommittén nu börjat se igenom ansökningarna och ska fatta sitt beslut snarast… vad nu det betyder.

Fredag idag i alla fall, och vi är på väg på marknad. Southern Idaho State Fair har hållit låda i Blackfoot (20 min härifrån) i nästan en vecka redan och nu ska vi ta oss dit och beskåda spektaklet. Jag, Dylan, svenska Linnea, vår granne Nate som kommer från Blackfoot och Dylans bekant Adam. Förväntar mig inga underverk men hoppas på en trevlig eftermiddag med märkliga människor, flottig mat, dyra karuseller och allt annat som hör marknader till.

No comments:

Post a Comment