Sunday, June 12, 2011

Ida fyller år idag

Idag fyller storasyster år och jag tappade precis en macka med räksallad på heltäckningsmattan. Upp och ner naturligtvis. Gegg, men jag tror inte den fläcken ska bli så farlig. Inte som när jag spillde balsamvinäger på mattan i vindshaket vi hyrde förra sommaren. Som tur var var det golvet så äckligt och fläckigt sen tidigare att det inte gjorde så stor skillnad. Jag har svårt att tro att vår nuvarande hyresvärd ska hitta nåt att klaga på när vi flyttar härifrån.

Jag vet inte om jag vill hyra ett fristående hus eller bo mer som vi gör nu, typ radhus eller lägenhet, till hösten. D är mycket mer peppad på hus än vad jag är, han vill ha trädgård och garage och alla möjliga vuxenattiraljer. Jag är mindre brydd, stort vardagsrum och mycket förrådsutrymme är viktigare för mig. Dessutom har jag nån slags ide om att värme och avlopp och ledningar och sånt strular mer i små hus än i större bostadskomplex. Det baserar jag på ingenting logiskt och en allt annat än pålitlig magkänsla, men det är ändå en väldigt betydande faktor i min anti-hus attityd.
Men i slutändan får ju plånboken styra i alla fall.

No comments:

Post a Comment