Thursday, June 2, 2011

Röd i nacken, men glad ändå

Det blev en rumskompis ändå, hon kom igår kväll. Och bara för att jag skrev sådär så sover hon lika högljutt som en mumie- vilket får mig att känna mig som en brölande hårdrockstonåring så fort jag vrider och vänder lite på mig. Men jag ska inte klaga. Hon är trevlig, Megan från Wyoming.

Imorse hade jag valt en tur till the Newseum i centrala DC som inför-konferensaktivitet. Mest för att jag inte var så peppad på de andra alternativen. Men alltså, det stället… hade varit värt resan bara det. Fasen att vi bara hade tre timmar på oss, kändes jättestressat. Sex våningar med nyhetsarkiv, foton, bild och ljudklipp och perspektiv från alla möjliga (engelskspråkiga hörn) av världen. Eftersom vi var tvungna att sålla stenhårt så valde jag Pulitzervinnare sen 50-talet, Foton av Presidenten och 11:e september. Allihop jätteintressanta. Men Pulitzer fotoutställningen var bäst, jag hade en gråtklump i halsen exakt hela tiden.

Jag har bränt mig i nacken, solkräm hade inte varit dumt, får snylta av nån imorgon om det ska bli soligt igen. Nu ska jag iväg på en ceremoni för ”Women of Great Achievements” eller nåt sånt. Blir nog bra det också.

No comments:

Post a Comment